Чукчи не читател…?

Предишната ми публикация в този блог беше №50. Юбилейна, така да се каже. Помислих си, че може отстрани да й сложа една грееща свещичка😉, ама после забравих. Пък се и сетих, че почитателите на Шакира във Фейсбук /сред които съм и аз/ са вече над 8 милиона и половина!!! Колко и какви ли свещички трябват за там!? Общото е, че и двете сме родени през февруари – Шакира на 2-ри, аз – на 1-ви… :)))

Фактът, че забелязах колко на брой са публикациите ми, не е случаен. Онази вечер един приятел ми подари книга.  Той е сред преводачите вътре, защото книгата е сборник и се казва „Непознатите Стругацки“. Този приятел отдавна се опитва да ме приучи да чета фантастика. Принципно фантастиката я харесвам, защото редовно отскачам в нея, но по отношение на жанра съм резервирана. Пробвала съм в различни периоди от живота си и така и не успявам да се влюбя. Обаче онзи ден, когато ми я подаряваше, му казах: „Знаеш ли, напоследък не мога да се концентрирам да прочета докрай една книга. На какво ли се дължи?“ А той ме погледна от ироничния наклон на главата си и каза: „Еми сигурно, щото Чукчи писател, Чукчи не читател…“ и се засмя. Ха! Май съм се увлякла да пиша, така ли? Задавам си въпроса наум. Да не би пък вярно да пиша повече, отколкото да чета!?! И на другия ден реших да преброя колко публикации имам в блоговете. Така забелязах номер 50 в този блог, иначе и в другия има, не е като да няма. Даааа.

През лятото – в пясъка на плажа, в леглото, в хамака, на възглавничка в градината, на стълбите пред къщата, на колене, четох  „Форум“ – единственият роман на Артър Милър. За евреите. А според мен и за други неща. „Сковаваше го осъзнаването на факта, че злото у евреите и техните многобройни прегрешения, най-вече-похотливостта им, са отражение на собствените му плътски желания. С цялото си същество искаше жената да го смята за евреин именно сега, докато са сами в канцеларията…“  Но така и не съм я прочела още.  В края на август започнах „Само за мъже“ на Богомил Райнов, открих я в библиотеката на вилата, купена през 89-та, препоръчаха ми я освен това. Стигнах до трета страница. Още по-зле се представих. Може би защото на вилата имаше куп други по-интересни неща за правене от това да се чете, та дори и само за мъже… Някой ден обезателно ще разкажа за тези неща…

И стигаме до онзи ден, вече през септември, когато моят приятел ми подари „Непознатите Стругацки“ и аз веднага я отворих, на секнудта започнах да чета и ме обзе оптимизъм. Може би това ще е книгата, която ще прекъсне черната ми серия от недочитания. Дано! Дано, ама надали… Както се казва в поредния летящ виц. Нали го знаете? Дето циганката казала на дъщеря си, че тази вечер е първата й брачна нощ и е много важно, ама МНОГО ВАЖНО да се окаже девствена. Дано се окажеш! – рекла майката, а младата циганка отговорила: Дано, дано, ама надали!…

Имам до леглото цяла купчинка книги – стихосбирки, криминални романчета, любовни истории, къси разкази, Агата Кристи на английски, и Оскар Уайлд – два разказа, също на английски, автобиографията на Грета Гарбо и черно опърпано томче – едно от мноооогото на Балзак. Обаче вечер, понякога, ръката ми се протяга и хваща най-незначителното книжле от купчинката, нещо като червено-черно, но най-вече розово – „Жана“, на Никол Аврил. Отпред има кичозна рисунка на жена с козирка над очите и длъга червена ръкавица, а на гърба на книжката пише: “ Прекрасна книга за демоничната женска страст, която може да бъде и убийствена.“ 

51-ва публикация.

4 thoughts on “Чукчи не читател…?

  1. Bravo Poli! Chestit ubilei i 50-ta publikacia! Taka de! Tova za cheteneto mai te razbiram napulno. Az sushto ne obicham fantastica. I ne cheta takava. Ima tolkova mnogo drugi neshta za chetene. Daze ne sum gledal mezduzvedni voini na Spilburg. I otnasiam dosta podigravki za tova.
    Chovek triabva poveche da pravi tova koeto mu haresva a ne tova koeto triabva. Puk i koi e kazal che triabva?

    • Добре си си ти, Виктореее! А у нас рибите в аквариума са кръстени капитан Коди и капитан Рекс, от детския Междузвездни войни… Като ги храня, все забравям кой кой капитан е🙂 По тази причина смятам, че съвсем скоро и ти ще изгледаш всички епизоди и варианти с Дарт Вейдър – само още малко да пораснат твоите хлапета…😉

  2. Smenila si obvivkata, aaaaa Az da ti kaja ne do4itam samo sku4nite knigi – vzemi po4ni Yaj, moli se i obi4ai, da te vidim togava.

Вашият коментар

