Има и хора-хеликоптери

Покрай акцията на НАП очарованието и романтиката на хеликоптера вече не са същите. Преди беше различно. Чуеш хеликоптер, погледнеш нагоре и си представяш разни врели-некипели. А сега какво? Чуеш хеликоптер и веднага си мислиш за НАП. Битовизъм, проза… никакво въображение! Всъщност „филмът“, заснет отгоре,  си го бива. Хората гледат и ахкат, ехкат, пъшкат, предлагат какво да се прави, кое да се ликвидира, кое да се преустрои, кое на кого да се даде, абе… с една дума – реакции да искаш.  Както е реакционно положението, авторите пък може и само с единия филм да минат.  Понякога изкуството е… достатъчно.

Ако трябва да съм сериозна, доста смешно е да правиш така. Изведнъж се открива нещо при разкопки. Изведнъж не се открива град в града, при това град, който дори не се крие. Повече няма какво да се коментира.

А ако на мен ми снимат така къщата, дома, имението и ме показват по телевизията все едно за първи път ме виждат и чуват за мен, много ще се ядосам. Ама много. А ако пък ми пуснат още веднъж главния архитект на София да ми говори с тихичък гласец, все едно коментира случай с две-три кокошчици, изгубили се на улицата и да ми обяснява, че ТЕ – хората с именията,  не че не искат да си плащат данъците, а просто имат недовършени работи и затова са без акт 16… може и удар да получа, а не само да се ядосам.

Но. Отклоних се. Исках само да споделя наблюдението си, че има и хора-хеликоптери. Да. Такива, които бръмчат отгоре и правят кръгчета, заемайки един или друг пост, обикаляйки де що видят, кацайки къде ли не, само и само да са отгоре, да фърчат. Как се създават тези хора, кой и как ги възпитава и прави така, че изтрива самоконтрола им, самоусета и ги лишава от елементарна мяра, не знам.  Защо са все едни и същи – едни и същи шефове първо на това, после на другото, после на третото-конкурентното им, после на четвърто, също не знам. Но наблюдавам, че тенденцията съществува доста отдавна, а както съм чела, наистина мнооого отдавна, но краят й, за съжаление, не се вижда. Край за хората-хеликоптери няма.  Фърчат, бръмчат, ама остави това, а и цвъкат върху главите ни, та сме принудени да се превиваме и да се крием като при бомбардировки…

One thought on “Има и хора-хеликоптери

  1. Все още в съзнанието на голяма част от гражданите е залегнало мнението ,че постовете по върховете на властта са символ на много пари.Само това и нищо повече.Това неминуемо разпалва страстите да имаш власт за да си с много пари.Всеки иска да си затвори очите за фактите че има огромни отговорности.А никой не се и замисля ( или аз съм видяла само един управляващ) , че това са съдбите на всички нас.Тази личност преживява болезнено всеки опит да бъде попречено на доброто да се установи в живота ни .Тогава, когато има повече такива хора, тогава ще се промени и отношението към уравнението власт-пари.

Вашият коментар

