За филма на тъмно, с пуканки и по пижама

Случва се да не мога да си намеря темата. По която да пиша, имам предвид, буквално – темата. Това за мен е като да не можеш да си намериш мястото. Адски дикомфортно. БезТемие. Вървиш, връщаш се, тръгваш, спираш, после се въртиш… Обаче темата не идва. Идват други, но те не са моите теми. Както има хора, които уважавам и ценя, но не са моят отбор, моите хора, онези, с които бих гледала филм на тъмно, с пуканки и по пижама, например. Давам този пример, защото наскоро ме попитаха коя гледка ми е асоциацията за уют и много се изненадах, но това беше първото, което ми се появи пред очите – как съм сгънала крака в пижама по моя си начин на един диван, лампата е загасена, държа в ръка кутия с нещо за хапване и гледам филм. Естествено не сама. Уют. Ако навън вали, ръми или е студено, може и да е банално, но ми става още по-уютно… Понякога обаче ми става уютно и в безТемието. И не разбирам това проблем ли е, започвам да свиквам ли или си е нормално. Защото искам да си намеря темата, моята, онази, с която ще ми е уютно, когато започна да пиша, ще ми е кеф да си я прочета после и ще се почувствам свободна, когато съм я оползотворила. Но когато изпадна в такова състояние и не знам, не разбирам и не мога да пиша, отварям първата книга и чета. Може и само едно-две изречения. И почти винаги откривам, че съм  точно в десятката. Ето сега какво прочетох –

„В природата на жените е да доказват невъзможното чрез възможното и да отричат очевидностите, позовавайки се на предчувствия.

Когато влезе, госпожа Н. изглеждаше толкова доволна и разхубавена, че мнозина си позволиха да подметнат по някое от онези дребни злословия, против които жените са беззащитни и които често утвърждават като истини свободно съчинени измислица за разпътство.

Когато човек познава Париж, той не вярва на нищо, което се говори открито, и не говори нищо за онова, което се върши.“  Балзак

2 thoughts on “За филма на тъмно, с пуканки и по пижама

  1. Nie jenite vse taka pravim i zatova sme vinagi razocharovani. Sluchva se nyakoi instinkt da se okaje veren no obiknoveno si biem glavite zaradi t.nar predchuvstviya.

Вашият коментар

